Однією з найприкметніших авангардистських шкіл у поезії Англії 1910-х років був імажизм (від лат. image — образ). Англійський імажизм був частиною загального руху поезії після символізму. Відмінністю імажизму від символізму є те, що символізм натякає на речі, а імажизм називає їх. Імажизм в Англії почав формуватися з 1908 р., коли письменник Ф. М. Форд заснував в Лондоні журнал «English review», в якому друкувалися Йейтс, Паунд, Лоуренс, Олдінгтон, Еліот. 1909 року англійський поет і філософ Т. Е. Г´юм (учень А. Бергсона) засновує «Школу імажизму». З 1912 року американський поет Езра Паунд активно працює в чиказькому журналі «Поезія», який і познайомив світ з імажизмом у 1913 році. Саме тоді Е. Паунд друкує свої «Декілька «Ні» для імажиста», а через рік видає антологію «Імажисти», куди, окрім його власних віршів, увійшли поетичні твори американських ліриків Гільди Дулітл, Емі Лауел, Вільяма Карлоса Вільямса тощо.
Езра Паунд (1885-1972) |
Розвиток нової поезії відбувався паралельно з революцією в образотворчому мистецтві. Вона отримала свою назву «імажизм» в 1912 р., коли в Лондоні проходила друга виставка постімпресіоністського живопису. В 1914-1915 рр. поети, художники і скульптори виступали з загальними маніфестами; поети відмовлялися від моралістичної рефлексії, художники – від репрезентації.
Представники імажизму неодноразово визначали принципи даного напряму.
1913р. Ф. С. Флінт в статті «Імажизм» визначив наступні принципи імажизму:
- «прямо виражати сутність явища, не використовувати жодного слова, яке б не розширило нашого уявлення про предмет»,
- «користуватися звичайною мовою, але при цьому завжди знаходити точне слово, не приблизне і не декоративне».
Головний принцип імажизму, розроблений Т. Е. Г´юмом, — це принцип «чистої образності» при несуттєвості тематики. Образ є самодостатнім у поетичних творах імажистів, вірш для яких — то «ланцюг» подібних образів. Е. Паунд визначає образ як «інтелектуальний та емоційний комплекс у момент часу». Паунд, пояснюючи мету імажизму, вказує на такі його принципи:
- принцип прямого відношення до «речі»;
- принцип економії слів, спрямований проти вживання слів зайвих;
- принцип узгодження композиції вірша з його «музикою».
Імажисти намагаються відтворити не саму реальність, а переживання, враження, які виникають асоціативно. Звідси й тематика їхніх поетичних творів:
- природа,
- предмети,
- ефемерні почуття,
- емоції.
Чому імажизм зазнав значного розвитку саме на початку ХХ століття?
ВідповістиВидалитиТому що саме ХХ століття було періодом змін, що посприяли появі нових, нетрадиційних течій в мистецтві та літературі, а імажизм став однією з таких течій.
Видалити"Життєпис
ВідповістиВидалитиДоля
Кар'єра
Внесок
Подвиг
Досягнення
Персона
Почесний
Біографія
Портрет
Заслуги
Вплив
Легенда
Відомий
Співвітчизник
Герой
Історія
Культурний
Народження
Дослідження
Біографічний
Історичний
Особистість
Успіх
Діяч
Спадкоємець
Епоха
Символіка
Відзнака
Піднесення
Автобіографія
Перемога
Патріотизм
Судження
Репутація
Публікація
Період
Профіль
Колекція
Бібліографія"